Achterhoek Toerisme introduceert nieuwe campagne voor zakelijke markt
Bedrijven

Achterhoek Toerisme introduceert nieuwe campagne voor zakelijke markt

Op woensdag 21 juni is de lancering van de campagne ‘Achterhoek Convention Bureau’ van Achterhoek Toerisme feestelijk van start gegaan. Met deze campagne wordt de Achterhoek prominent gepositioneerd als dé bestemming voor zakelijke bijeenkomsten. Deelnemers, stakeholders en andere geïnteresseerden kwamen samen bij Hotel Villa Ruimzicht in Doetinchem voor een inhoudelijk programma en om gezamenlijk de feestelijke aftrap te vieren. De campagne nam letterlijk een vliegende start met de lancering van een luchtballon waarin prijswinnaars meevlogen.

Meer zakelijk toerisme naar de Achterhoek

De Achterhoek biedt een breed scala aan locaties, faciliteiten en diensten om zakelijke vergaderingen en andere evenementen te organiseren. Er was echter nog geen platform dat dit aanbod bundelde. Met het Achterhoek Convention Bureau wordt ingespeeld op de vraag vanuit de industrie om meer zakelijk toerisme naar onze regio te halen en tevens Achterhoekse organisaties te inspireren om hun zakelijke bijeenkomsten in de eigen regio te organiseren. De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan het creëren van een platform in samenwerking met het bedrijfsleven, dat organisatoren stimuleert om vergaderingen, evenementen en zakelijke overnachtingen in de Achterhoek te organiseren. Inmiddels hebben bijna 60 bedrijven zich aangesloten bij het platform en zijn er meer dan 65 arrangementen beschikbaar om te boeken. Ter inspiratie is er tevens een overzichtelijk magazine ontwikkeld.

Achterhoek met enorme potentie

Tijdens de feestelijke bijeenkomst deelden Frans Miggelbrink, dagvoorzitter, en Sjoerd Weikamp, mede-eigenaar van Eventbranche.nl, inspirerende voorbeelden uit de branche. Beide sprekers fungeerden zowel als gastheer als inhoudelijke experts. Volgens Weikamp vult het Achterhoek Convention Bureau niet alleen een leemte in de markt, maar heeft het ook het potentieel om te groeien. Het enthousiasme van de aangesloten partners, hun bereidheid tot samenwerking en het unieke groene karakter van de regio maken de Achterhoek een aantrekkelijke bestemming voor congressen, vergaderingen en evenementen.

Achterhoek Convention Bureau gaat de lucht in

Als officiële opening overhandigde Henk Bulten, wethouder van de gemeente Doetinchem en bestuurslid van Achterhoek Toerisme, het eerste exemplaar van het inspiratiemagazine van het Achterhoek Convention Bureau aan Jurgen van Aalst, bestuurslid van VNO-NCW regio Achterhoek. Samen maakten ze de touwen van de luchtballon los, waarin medewerkers van de bedrijven Kramp uit Varsseveld, groepsaccommodatie Vliersche Veld uit Neede en Estinea uit Aalten aanwezig waren. Om meer bekendheid te genereren voor het Achterhoek Convention Bureau konden bedrijven al aangeven dat ze graag een exemplaar van het magazine wilden ontvangen. Onder de inzendingen werden ballonvaartvouchers verloot. Danielle Hogeweg van Estinea is verheugd over de campagne en het magazine: “Het kost altijd veel tijd om een geschikte vergaderlocatie te vinden in onze eigen regio. Het is fijn dat een groot deel van het aanbod nu overzichtelijk in een mooi magazine is opgenomen. Daar gaan we zeker gebruik van maken.”